قیام ایرانیان تا ظهور 6 مرحله دارد❗️


امام محمد باقر(ع) :«انی بقوم قد خرجوا من المشرق یطلبون حق فلا یعطونه»

قومی از مشرق خارج می شوند که حقشان را از جهان می خواهند ولی جهان به آنها نمی دهد.

1⃣ مرحله اول قیام ایرانی ها جنگ تحمیلی بود.

2⃣ مرحله دوم مخالفان با آنان دشمنی می‌کنند، ولی اهل مشرق دربرابر دشمنان می‌ایستند و تقاضای به رسمیت شناختن حقوق خود را دارند«یطلبون الحقَّ فلا یعطونه». منظور به رسمت شناختن بحث هسته ای است.

3⃣ مرحله سوم جریان جدیدی از دشمنی مخالفان صورت می‌گیرد، ولی اهل مشرق دو مرتبه حقوق خود را مطالبه کرده و می‌خواهند حقوقشان به رسمیت شناخته شود «ثم یطلبون الحقًّ فلایعطون» یعنی به مرحله ای می رسند که می گویند ما سلاح داریم .( منظور از 2 مرتبه شاید تلاش ها در 2 دولت باشد ، و قسمت دیگر بحث منع آزمایش موشکهای جدید ایران باشد که نهایتا ایران این محدودیت را نخواهد پذیرفت).

4⃣مرحله چهارم اهل مشرق سلاح خود را به دوش می‌گیرند «یضعون اَسلحتهُم علی عواتقهِم»، یعنی اعلام آمادگی برای جنگ می کنند. در این مرحله، دشمنان حق آن ها را به صورت مشروط به آنان می‌دهند. تعبیرامام باقر(ع) یا تعبیر پیغمبر(ص) این است که سلاح به دوش می گیرند. یعنی می گویند ما سلاح داریم وآن وقت جهان حقشان را به آنها می دهد.(نبردی صورت نمیگیرد).

5⃣ مرحله پنجم ایرانی ها شرط و شروط آن‌ها را نپذیرفته و به کار خود ادامه می دهند.

6⃣ این روند ادامه دارد تا سال ظهور حضرت که قیامی در داخل ایران برای یاری امام مهدی(ع) اتفاق می افتد . در جریان این قیام ایرانی ها دو گروه می شوند. ولی اختلافشان سیاسی است. همان فتنه نهایی که در سال ظهور رخ میدهد ، یک گروه مخالف تقدیم انقلاب به حضرت هستند و یک گروه در پی سپردن پرچم انقلاب به امام زمان و یاری یمانی موعود هستند که در نهایت یاران حضرت پیروز میدان فتنه میشوند.


برگرفته از مصاحبه با علامه کورانی با اضافه کردن چند نکته.


بادا که به دریا برسد کوشش این رود
همپای تو پرچم بسپاریم به موعود